Balansaanpassingen (23/01)

Let op: deze aanpassingen zijn nog niet van kracht! Ze gaan in op 23/01.

Om de kaartbalans in Clash Royale optimaal te houden, spelen we het spel en houden we de statistieken in het oog, met name de gebruikscijfers van een kaart en de overwinningspercentages. We voeren iedere maand balansaanpassingen door om de gameplay te finetunen en het zo leuk mogelijk te houden.

Bij deze balansaanpassingen hebben we nauwlettend de beruchte elitebarbaren bekeken, verzwakken we sommige waardevolle verdedigingen en veel meer!

Elitebarbaren: levenspunten verlaagd met 4%, schade verlaagd met 4%, snelheid treffer verlaagd naar 1,5 sec (was 1,4 sec)

  • Individueel zijn deze drie aanpassingen misschien niet zo ingrijpend, maar samen zou het effect merkbaar moeten zijn. De elitebarbaren zijn nu beter te hanteren. We wilden ze niet te zwak maken, maar net iets minder krachtig.

Zappen: schade verlaagd met 6%

  • Heel veel spelers maken al langere tijd gebruik van de zap. Met deze verandering kun je kobolden (inclusief kobolden uit de koboldenton) van hetzelfde level niet meer doden met een enkele zap. Andere spreuken, zoals de pijlen zijn zo interessante alternatieven.

Elektrotovenaar: levenspunten verhoogd met 9%, voortbrengschade verlaagd met 6%

  • Het grote nieuws is dat de vuurbal nu niet meer een elektrotovenaar van hetzelfde level kan uitschakelen! We hebben de schade die de elektrotovenaar toebrengt als hij wordt ingezet, verlaagd voor consistentie met de verandering aan zappen.

Megagunsteling: schade verlaagd met 4%, snelheid treffer verlaagd naar 1,5 sec (was 1,4 sec)

  • De megagunsteling zien we vaak in de arena verschijnen en deze kaart is een waardevolle verdedigingsoptie die wat moest worden afgezwakt. Wij vonden het beter bij de gepantserde megagunsteling passen om de schade in plaats van de levenspunten te verlagen. Het is en blijft een gunsteling, maar dan net wat sterker.

Boogschutters: levenspunten verlaagd met 4%

  • De boogschutters zijn vaak de eerste keuze als ondersteunende kaart in veel van de huidige sets gevechtskaarten. We willen deze dames daarom iets zwakker maken, maar we willen hun interactie met de elitebarbaren en de megagunsteling niet aanpassen.

De stam: schade verlaagd met 4%, terugstoot-effect verlaagd

  • De stam wordt niet minder uniek door het verlagen van het terugstoot-effect. De stam is en blijft de enige kaart die alle grondtroepen kan terugstoten. De stam heeft een groot effect op de arena doordat deze troepen kan verplaatsen. We wilden dit effect verkleinen. Door de schade iets te verlagen blijft de interactie met de boogschutters hetzelfde.

IJsgolem: levenspunten verlaagd met 5%, omtrek doodsschade verkleind en duur vertragingseffect verkort

  • De ijsgolem is een veelgebruikte verdedigingskeuze en biedt op dit moment te veel waarde voor maar twee elixir. We vinden het echter leuk dat de ijsgolem een goedkope kaart is die veel schade kan opnemen. We passen de ijsgolem daarom aan door de levenspunten te verlagen en de effecten als deze eenheid wordt uitgeschakeld te verkleinen.

IJsgeest: schade verlaagd met 10%

  • Een enkele ijsgeest kan momenteel een hele horde gunstelingen verzwakken zodat één schot vanaf een kroontoren genoeg is om ze te doden. Dat vinden we een te groot verschil in elixir kosten.

Tovenaar: bereik vergroot met 0,5

  • We zien de tovenaar nu niet zo vaak in de arena verschijnen als we zouden willen. Door zijn bereik te vergroten, wordt hij een interessantere keuze als je op zoek bent naar een kaart om andere ondersteunende afstandseenheden het hoofd te bieden.
share on:

Leave a Response