Dubbele Barbaren Varkensruiter Deck

Met de ‘Dubbele Barbaren Varkensruiter Deck’ behaalde ik 16 overwinningen op rij, dus ik dacht dat ik het hier kon delen.

Ik heb een voorkeur voor decks waarmee ik snel kan aanvallen, en om te verdedigen tegen sterke kaarten maak ik gebruik van Golems, Reuzen, Lavahonden, …

Ik gebruik hier de Elektrotovenaar, maar je kan ook gebruik maken van een Prinses, Musketier of Boogschutters.

Kaarten

Varkensruiter

Barbaren

Elitebarbaren

Electro Tovenaar

Ijsgolem

Zap

Megagunsteling

Vuurbal

 

Dubbele Barbaren Varkensruiter Deck voor Arena 8+

Elitebarbaren: Ze zijn natuurlijk beter en sterker en vervelend voor sommige spelers. Ik hou van deze kaart want je kan ze zowel aanvallend als verdedigend gebruiker. Elitebarbaren zijn heel snel, als ze de toren bereiken dan zit je tegenstander in de problemen. Ik gebruik ze meestal samen met de Ijsgolem ervoor geplaatst, of als ik laat ze snel lopen naar de vijandelijke toren als ik over een Zap beschik.

Barbaren: De Barbaren broers zijn ook nuttig voor de verdediging tegen Golems, Reuzen, Varkensruiters … Ze zijn traag, maar na het verdedigen zijn ze erg gevaarlijk als je hun niet uitschakelt. Ik hou er ook van om ze te gebruiken voor een ​​aantal troepen af ​​te leiden. Soms gebruik ik ze om de Lava pups af te leiden en je kan ze ook splitsen als je dit wil.

Varkensruiter: Varkensruiter is de belangrijkste kaart voor de aanval. Snel en sterk, maar soms, als de tegenstander een goede verdediging plaatst voor zijn gebouwen, is het moeilijk om de vijandelijke toren te bereiken, dus dat is reden waarom ik graag Elitebarbaren gebruik. Je kan gebouwen met hen vernietigen en vervolgens aanvallen met een Varkensruiter of omgekeerd.
Combo Varkensruiter + Ijsgolem om de ‘pig push‘ (Varkensaanval) te plaatsen!

Ijsgolem: Hij is een van de meest veelzijdige troepen op dit moment. Het grootste deel van de tijd gebruik ik hem samen met een Varkensruiter en Elitebarbaren. Hij kan een Skeletleger doden, troepen afleiden, Gunstelingen beschadigen… Nadat hij sterft, remt hij troepen in de buurt af, die ervoor zorgt dat troepen meer geraakt worden.

Megagunsteling: Megagunsteling is vooral nuttig om te verdedigen. Hij is nuttig tegen een Lavahond, Grondtroepen, Gunstelingen… en goed als combo met een Ijsgolem.

Elektrotovenaar: De Elektrotovenaar is echt een geweldige kaart. Je kan ze gebruiken om troepen te vertragen, resetten van een doelwit en een Skeletleger of een Horde Gunstelingen te zappen, na de dodelijke schade van een Ijsgolem. Hij kan worden gedood door een Vuurbal, maar als hij wordt gedood heb je nog Barbaren die je kan gebruiken om aan te vallen. Meestal wordt hij gebruikt voor de verdediging.

Vuurbal: Erg handig en meest gebruikte kaart om een toren te beschadigen, het doden van Barbaren, Horde Gunstelingen, Elektrotovenaar en Skeletleger. Vaak kan het gebeuren dat je 1 of 2 vuurballen nodig hebt om te winnen.

Zap: Voor 2 Elixir geweldige kaart voor aanval en verdediging. meestal wordt hij gebruikt met Elitebarbaren + Varkensruiter bij een aanval.

Algemeen Speelplan

Omdat je een Varkensruiter en Elitebarbaren hebt in dit Deck als belangrijkste aanvallende troepen, kan je de aanval opbouwen met een Varkensruiter + Ijsgolem / Elitebarbaren + Ijsgolem of maak een snelle aanval als je een Elixir voorsprong hebt.

Ook Elitebarbaren zijn zeer geschikt voor de verdediging, dus bijvoorbeeld na Elitebarbaren plaats je een Koninklijke Reus aan de rechterkant, dan heb je meteen een aanval aan deze kant en kan  je snel aanvallen aan de andere kant (links) met een Varkensruiter. Met een dubbele aanval maak je veel kans om met een van je snelle kaarten de toren te bereiken, om daarna veel schade aan te richten.

Als ik speel begin ik met een Megagunsteling achter de Ijsgolem, en speel langzaam om te zien welke kaarten de tegenstander heeft. Als de tegenstander veel Elixir gebruikt voor een kaart die niet veel schade zal aanrichten aan mijn toren (bijvoorbeeld: Lavahond, Golem, Heks, Tovenaar, Ijstovenaar, Bowler …), plaats dan snel een aanval aan de andere kant met een Varkensruiter of Elitebarbaren en dan gebruik je Barbaren om te verdedigen.

Aanvallen

Elitebarbaren + Ijsgolem: Echt sterk tijden een aanval maar als je tegenstander Barbaren, Grafsteen of een andere kaart gebruikt om je Elitebarbaren af te leiden zal je een Vuurbal/ Zap nodig hebben, bereid je voor om een aanval te plaatsen als je tegenstander al zijn kaarten heeft gebruikt die de Elitebarbaren kan stoppen.

Varkensruiter + Ijsgolem: Sterk tijdens een gewone aanval. De meeste van de tijd zul je op zijn minst 1-2 keer geraakt worden door Barbaren, Horde Gunstelingen, … door de verdediging van je tegenstander. Indien je deze gebruikt met een Vuurbal, Zap kan je de vijandelijke toren vernietigen. Het ergste geval is om te spelen tegen Kaarten met gebouwen zoals een Barbarenhut, Koboldenhut, …

Elitebarbaren + Vuurbal/ Zap: Vaak Als ik geen Ijsgolem heb en de tegenstander heeft enkel zwakke troepen, dan laat ik Elitebarbaren op een vijandelijke toren afstormen samen met het gebruik van een vuurbal of Zap.

Elitebarbaren + Varkensruiter: Deze aanval kost 10 Elixir en het is een beetje riskant, maar afhankelijk van de situatie tijdens het spel, kan je ze op een vijandelijke toren laten afstormen.

Tegenaanvallen

Gebouwen (Infernotoren, Kanon …): Een gebouw kan een probleem zijn, maar omdat je 2 grote kaarten hebt voor de aanval, kan je een Varkensruiter op bijna elk gebouw laten afstormen om deze te vernietigen, en daarna aanvallen met Elitebarbaren of vice versa.

Bowler: Hij is goed tegen Varkensruiter dus wat ik altijd probeer is aan te vallen aan de andere kant van de Bowler of wachten om mijn kant over te steken en snel aan te vallen met Elitebarbaren.

Golem: Golem is een sterke kaart, maar hij is erg traag en dit heeft ons voldoende tijd om hem af te stoppen met Barbaren, maar het is belangrijk om zijn ondersteunende troepen af te leiden. Hetgeen ik doe is een snelle tegenaanval plaatsen aan de andere kant met Elitebarbaren, want ik wil de Golem niet laten aanvallen, omdat het echt moeilijk is om zo’n aanvallen te verdedigen.

Lavahond: Ook een sterke kaart, maar erg traag en het meest belangrijke is om zijn lava pups te doden, je kan veel doen voor hij bij je torens aankomt. Je kan een tegenaanval plaatsen met een Megagunsteling die echt goed is tegen Pups, Vuurbal of Zap. Een Megagunsteling is ook goed wanneer je afgeleid wordt door een Ijsgolem.

 

Video van dit deck

share on:

Leave a Response